Jarní kabaret Jana Buriana
Jan Burian, Zdeněk Dočekal, Badfocus, Tadeáš Haager, Tereza Holubová a Inženýr Vladimír café band
Pátek
24. 3. 2023
20:00
velký sál
Předprodej vstupenek: Divadlo Archa a GoOut.cz
Při jarním koncertě Jana Buriana, který se opět vrací do Divadla Archa, se těšte na akrobacii na visutých tónech, žonglování se slovy, šansony a kuplety, tanec mezi nádechy a výdechy. V rámci koncertu také bude uvedena nová kniha fejetonů Jana Buriana s názvem Kočkování aneb Proč ještě zpívat, kterou vydalo v letošním roce nakladatelství Galén.
hudební kouzla: Jan Burian, Zdeněk Dočekal, Badfocus
vizuální kouzla: Tadeáš Haager
pohybová kouzla: Tereza Holubová
host: Inženýr Vladimír café band
Jan Burian
písničkář, muzikant, hudební skladatel, básník, publicista, spisovatel, moderátor (*1952)
Natočil vice než dvacet řadovych alb, vydal zhruba dvě desitky knih – básnických sbírek, cestopisů, knih fejetonů, rozsáhlý knižní dokument o svém otci E. F. Burianovi a životopisnou knihu o své matce Zuzaně Kočové. Spolupracuje s Českou televizí a Českým rozhlasem, fotografuje a je iniciátorem a dramaturgem sdružení Osamělí písničkáři. Z písní Jana Buriana vznikl Muzikal třetiho věku Jana Buriana a Jarky Šiktancové, který uvádí soubor BodyVoiceBand a kapela Bizarre Band spolu s Janem Burianem a je možno jej shlédnout převážně v divadle Venuše ve Švehlovce v Praze. Josef Císařovský dokončuje filmový dokument o této inscenaci. V roce 2022 byl uveden filmový dokument Marka Najbrta a Pavla Klusáka Burian vs. Dědeček o nerozlučné dvojici, která se ráda rozpadla. Od září 2022 připravuje J.B. Podcast Burianovo zavěšeny kafe, v němž se pravidelně střídají díly: kafe na cestách, zvědavé rozhovory, kulturní ozdravovna a nevšední písně.
Zdeněk Dočekal
Zdeněk Dočekal, pianista a skladatel. Od dob studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze spolupracuje převážně jako autor a muzikant s pražskými i mimopražskými divadelními soubory, kde se podílel na scénické hudbě do více než stovky inscenací (Komorní činohra, Švandovo divadlo, Divadelní spolek Kašpar, Divadlo D21, BodyVoiceBand, MD Mladá Boleslav, 3D company, MD Kladno, Divadlo Lampion, DAD Příbram, MD Most, SD Karola Spišáka v Nitře, DJGT Zvolen). Působí rovněž jako autor a pianista v kapele Bizarre Band. S Janem Burianem spolupracoval na albech Jihotaje a První láska.
badfocus/ Prokop Korb
Za jménem badfocus stojí pražský producent, skladatel a multiinstrumentalista Prokop Korb. Jeho hudba představuje zvukově bohatý, intimní zážitek a snahu neustále rozšiřovat vlastní hudební jazyk. Přestože jeho hudební kořeny tvoří zejména jazz, byl silně ovlivněn mnoha žánry, od klasické hudby přes elektroniku, hip-hop až po indie-pop, které ve své tvorbě kombinuje. V každé písni tak vytváří zcela jedinečný svět, oproštěný od žánrových konvencí a tradičních postupů. Zásadním pojítkem všech skladeb je především emocionální dopad na posluchače.
Od začátku svého hudebního působení na jaře 2020 stihl vydat první EP s názvem ep1, debutovou desku wallflower a dvě série intimních EP emerged, vol. I a vol. II. V roce 2021 navíc vydal svůj první soundtrack k debutovému tanečnímu filmu Laterny magiky, jednoho ze souborů Národního divadla, s názvem new normal, jehož ústřední píseň složil společně s Amélií Siba. Řada skladeb z těchto nahrávek sklidila úspěch nejen ve vysílání pražského Radia 1, ale nasadilo je také například bratislavské Rádio FM.
Tadeáš Haager
Tadeáš Haager je výtvarník, který se většinu života věnoval animaci a video art tvorbě. Natáčel videklipy a vytvářel projekce pro kapely jako Floex, Ghostmother, Priessnnitz, Groundislava nebo Kaptán Demo. V rámci výtvarné skupiny TV Tiger vystavoval od Národní galeriie v Praze až po Opavu. A na desítce dalších výstav. Živil se jako knižní a novinový ilustrátor a poslední roky se věnuje na plno malbě. Jeho tvorba stojí na vrstvení. Klasická krajina je překrývána brutální vrstvou tagů, grafitti a divokých čar. V Mezičase se Tadeáš Haager profiloval jako muzikant, když hostoval na desítce alb a sám vydal několik desek.
Tereza Holubová
Tanečnice, choreografka a pedagožka, která roce 2020 absolvovala taneční konzervatoř Duncan Centre. Studovala v New York City ve studiu Limón Institute. Nyní je součástí několika tanečních a divadelních spolků a působí v divadlech. V roce 2020 nastudovala choreografii Kreatur známé německé choreografky Sashy Waltz pod vedením jednoho z jejích tanečníků Jiřího Bartovance. Je také součástí souboru Lenka Vágnerová & Company a spolupracuje s Miřenkou Čechovou a souborem POCKETART. Dále působí v několika inscenacích ve Státní opeře a v Národním divadle
Inženýr Vladimír café band
je nová faseta na české písničkářské scéně. Klíčové znaky stylu? Kousavost, černý humor, jízlivost, trolling.
„Převládá dikce, která si nedělá nárok na titul "hudba utěšitelka". Mikulka jako by testoval, co posluchač přijme: s mírným úsměvem umí být nepříjemný, leckoho může naštvat a popudit. Všechnu tu poetiku negativity ale drží při smyslu humor.
Inženýr Vladimír hrává akusticky i elektrifikovaně, vždy s ležérní nedokonalostí. Je nedoobjevený. Stane se, že jedni budou Inženýra Vladimíra poslouchat naprosto ironicky a druzí upřímně.“ Pavel Klusák, Hospodářské noviny.