Vážené divačky, vážení diváci,

Divadlo Archa se od ledna 2024 proměnilo na ARCHA+, multifunkční kulturní prostor otevřený spolupráci s mnoha partnery a s vlastní tvorbou pro nastupující generaci.

Více na www.archa-plus.cz

Ondřej Hrab a Jana Svobodová ve své tvůrčí činnosti pokračují v nově založené organizaci Archa – Centrum dokumentárního divadla, z.ú.

Více na www.archadoku.cz

Vážíme si vašeho soukromí

My a naši digitální partneři používáme na této webové stránce soubory cookies. Některé z nich jsou k fungování stránky nezbytné, ale o těch následujících můžete rozhodnout sami.

Nastavení
Odmítnout vše
Přijmout vše

Nezbytné/funkční

Jedná se o nezbytné cookies, bez kterých by nebylo možné stránky reálně provozovat. Zahrnují např. cookies pro ukládání zvolených nastavení či zapamatování přihlášení.

Vždy aktivní

Analytické

Tyto cookies se používají k měření a analýze návštěvnosti našich webových stránek (množství návštěvníků, zobrazené stránky, průměrná doba prohlížení atd.). Souhlasem nám umožníte získat data o tom, jak naše stránky užíváte.


Marketingové

Používají se pro účely reklam zobrazovaných na webových stránkách třetích stran, včetně sociálních sítí a kontextové reklamy. Jsou přizpůsobeny vašim preferencím a pomáhají nám měřit účinnost našich reklamních kampaní. Pokud je deaktivujete, bude se vám při procházení internetu i nadále zobrazovat reklama, ale nebude vám přizpůsobená na míru a bude pro vás méně relevantní.


Uložit nastavení
Přijmout vše

Doughnuts

Toshiki Okada, Thalia Theater, Hamburg (Německo)

uvedeno v rámci 28. ročníku Pražský divadelní festival německého jazyka

Sobota 4. 11. 2023
20:00
Německy s českými titulky
75 minut
Velký sál

Předprodej vstupenek: Divadlo Archa a GoOut.cz


Svět je jako kobliha: spousta okraje a uprostřed díra. S rostoucí erozí všech jistot se prázdnota zvětšuje a zvětšuje. Dokonalý symbol moderního fenoménu: jeden živočišný druh dobývá cizí prostředí a působí zmatek. Medvěd v supermarketu, mutující virus nebo sociální média bez srdce. A pak najednou nikdo neví, zda je jeho vlastní způsob myšlení stále správný – v neposlední řadě proto, že se v současné době po lidstvu chce, aby znovu a znovu definovalo své hodnoty, ještě ke všemu co nejvyšší rychlostí. Nebo přesněji: protože lidé přestávají stačit tempu okolního světa. 

 

U japonského divadelníka Toshika Okady se setkávají zástupci hypermoderny, a to na zcela konkrétních místech: v noční stanici tokijského metra (Nō Theater), v karaoke baru (No Sex), v obytném domě (The Vacuum Cleaner). Aby je divákům přiblížil, používá současnou verzi techniky japonského divadla nó. Pro Doughnuts shromáždil v hotelové hale hrstku hostů konference. 

Toshiki Okada, narozený v Jokohamě v roce 1973, je dramatik a režisér. V roce 1997 založil společnost Chelfitsch, pro kterou od té doby sám píše a režíruje všechny hry. Je známý svým svérázným formálním jazykem a zájmem o kulturní přesahy. S Chelfitschem dosáhl Okada mezinárodního věhlasu a kromě představení v Asii a Severní Americe hostují jeho inscenace pravidelně také v Evropě, např. v berlínském Hebbel am Ufer, na Wiener Festwochen, kunstenfestivaldesarts v Bruselu a pařížském Festival d'Automne. 

Toshiki Okada získal za svá díla již několik ocenění, mimo jiné prestižní 49. cenu Kishida Drama Award v roce 2005 za inscenaci Five Days in March, cenu Kishida Kunio v témže roce za Air Conditioner a nejnověji Zvláštní cenu Yomiuri Theatre Awards v roce 2020 za inscenaci adaptace románu Pratthana – Portrét posedlosti od Uthise Haemamoola. 

V letech 2006-2007 pracoval jako režisér na každoročním divadelním festivalu Summit, který pořádá divadlo Komaba Agora v Tokiu. Kromě režisérské práce je známý také jako spisovatel. Za svou sbírku povídek Konec zvláštního času, který nám byl dopřán, která byla v roce 2012 přeložena i do němčiny pod názvem Die Zeit, die uns bleibt, získal cenu Kenzaburo Oe. 

V letech 2015-2020 Toshiki Okada pravidelně inscenoval v Münchner Kammerspiele, naposledy hru The Vacuum Cleaner, za kterou získal pozvání na Berliner Theatertreffen 2020. 

V sezóně 2021/22 poprvé působil v Divadle Thalia Hamburg a na studiové scéně Gaußstraße uvedl svůj projekt Doughnuts – a byl opět pozván na Berliner Theatertreffen 2022.  

 

Recenze:

"A stroke of luck" - Heiko Kammerhoff, Hamburger Morgenpost, Jan. 24, 2022.  

"A truly beautiful evening, a special theatrical experience. As expressive as it is tender, as funny as it is clever." - Stefan Forth, nachtkritik.de, 1/22/2022  

"Okada (...) proves to be a clever, life-philosophical expert on form in his first work at the Thalia Theater. From content to staging, the evening is consistently choreographed and masterfully presented by a highly focused ensemble." - Annette Stiekele, Hamburger Abendblatt, Jan. 22, 2022  

Kredity

Režie: Toshiki Okada 
Scéna: Dominic Huber 
Kostýmy: Tutia Schaad 
Hudba: Kazuhisa Uchihashi 
Dramaturgie: Julia Lochte, Makiko Yamaguchi
Hrají: Johannes Hegemann,Maike Knirsch,Björn Meyer,Toini Ruhnke,Steffen Siegmund, André Szymanski 

Z japonštiny přeložil Andreas Regelsberger  

Do češtiny přeložila a titulky připravuje Marie Voslářová 

První provedení 21. ledna 2022, Thalia Gauß 

Festival AKCENT 2023 je realizován s finanční podporou Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury a Státního fondu kultury.

Partneři

Hlavní město Praha

Hlavní město Praha

Ministerstvo kultury ČR

Ministerstvo kultury ČR

Státní fond kultury ČR

Státní fond kultury ČR

Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada Doughnuts / Toshiki Okada

Připravujeme