Vážené divačky, vážení diváci,

Divadlo Archa se od ledna 2024 proměnilo na ARCHA+, multifunkční kulturní prostor otevřený spolupráci s mnoha partnery a s vlastní tvorbou pro nastupující generaci.

Více na www.archa-plus.cz

Ondřej Hrab a Jana Svobodová ve své tvůrčí činnosti pokračují v nově založené organizaci Archa – Centrum dokumentárního divadla, z.ú.

Více na www.archadoku.cz

Vážíme si vašeho soukromí

My a naši digitální partneři používáme na této webové stránce soubory cookies. Některé z nich jsou k fungování stránky nezbytné, ale o těch následujících můžete rozhodnout sami.

Nastavení
Odmítnout vše
Přijmout vše

Nezbytné/funkční

Jedná se o nezbytné cookies, bez kterých by nebylo možné stránky reálně provozovat. Zahrnují např. cookies pro ukládání zvolených nastavení či zapamatování přihlášení.

Vždy aktivní

Analytické

Tyto cookies se používají k měření a analýze návštěvnosti našich webových stránek (množství návštěvníků, zobrazené stránky, průměrná doba prohlížení atd.). Souhlasem nám umožníte získat data o tom, jak naše stránky užíváte.


Marketingové

Používají se pro účely reklam zobrazovaných na webových stránkách třetích stran, včetně sociálních sítí a kontextové reklamy. Jsou přizpůsobeny vašim preferencím a pomáhají nám měřit účinnost našich reklamních kampaní. Pokud je deaktivujete, bude se vám při procházení internetu i nadále zobrazovat reklama, ale nebude vám přizpůsobená na míru a bude pro vás méně relevantní.


Uložit nastavení
Přijmout vše

Humanismus 2022

HaDivadlo

pražská premiéra

Pondělí 5. 12. 2022
20:00
150 minut bez přestávky
velký sál

Předprodej vstupenek: Divadlo Archa a GoOut.cz. Vstupné: 390 Kč / student & senior 190 Kč / #Studovna 50 Kč


„Čemu seš věrnej?“

Tři bývalí spolužáci z divadelní školy jedou spolu na dovolenou. Jeden z nich bere i svoji mladší přítelkyni a její kamarádku. Benátky. Rok 2022. Válka na Ukrajině. Město na vodě. Bydlení v cizím bytě. Airbnb. Terasa, společná večeře z lokálních potravin, volné rozhovory a letní těla. Plynutí dovolené. Dokážeme se dnes uvolnit?

Rozhovor se stáčí k nadcházející sezoně divadla, ve kterém jedna z postav pracuje. Ruská literatura. Vzlétající holubi. Někdo nad prosciuttem mluví o projektu z díla ruského nobelisty Josifa Brodského, který pobýval v Benátkách v emigraci. Dá se dnes oddělit původ autora od jeho díla? Je koncept národa ještě relevantní? Na zábradlí se suší ručníky. Může být krása maskou teroru? A čemu všemu má být umění otevřené? Morální neklid a každodennost. Co jsou naše hodnoty a proč je máme? Slyšet zvony ze Santa Maria della Salute. Dokážeme být k sobě upřímní? Třeba v manželství a ve vztazích? Věrnost. Celistvost naší identity. Je pravda chaotická? A jakou míru otevřenosti jsme schopni unést? 

Autorská scénická mozaika jedné dovolené ve válečných časech.

Kredity

Autoři: Ivan Buraj a Bohdan Karásek 
Režie: Ivan Buraj 
Dramaturgie: Matěj Nytra 
Scéna: Antonín Šilar 
Zvukový design: Michal Cáb 
Kostýmní spolupráce: Anna-Natalia Fajnorová a Nikol Piškytlová 
Light design: Adam Gazárek, Nikol Piškytlová a Barbora Sosnovcová 
Dramaturgická spolupráce: Anna Prstková 
Asistent režie: Jakub Štrba 
Premiéra: 12. listopadu 2022, HaDivadlo, Brno

Obsazení:
Víťa: Radim Chyba
Bára: Táňa Malíková
Anastasia: Magdalena Straková
David: Jiří Miroslav Valůšek
Sylvie: Kamila Valůšková
Kanaďané: Jakub Spišák j. h. a Jiří Svoboda j. h.

Ivan Buraj
Režisér a spoluautor divadelních textů. Narozen 1988 v Bratislavě. Od roku 2015, kdy působí jako umělecký šéf v HaDivadle, vytvořil mj. sérii interpretací klasických dramat Čechova, Ibsena, Gorkého (Cena Divadelních novin 2019) nebo Havla a adaptace komplexních románů Náměsíčníci Hermanna Brocha (Projekt roku dle festivalu …příští vlna/next wave… 2017), Stiller Maxe Frische ve Studiu Hrdinů, či Kosmos Witolda Gombrowicze na Nové scéně Národního divadla. Jeho nejnovější inscenací byla adaptace novely Ginny Molinari Tady je všechno ještě možné pro Činoherní studio Ústí nad Labem. V HaDivadle dlouhodobě rozvíjí angažovaný a přesahový repertoár vedoucí např. ke vzniku filmových remediací (Maloměšťáci, Eyolf) či spolupráci s platformou CEDu Terén.

Bohdan Karásek
Filmový scenárista a režisér, rodák z Brna (narozen 1978). Jeho tvorba měla dosud dvě období spjaté vždy s vývojem autorské a zejména civilně založené poetiky – to první přináležející k tuzemské silné tradici amatérského filmu 90. let, druhé prosazené i v distribuci a při festivalovém uvádění. Za svůj celovečerní „bytový film“ Karel, já a ty (2019) získal mj. Cenu filmové kritiky jako Objev roku, stejně jako v řadě dalších filmů spřízněných tvůrců (Petr Marek či Václav Kadrnka) zde i vystupuje herecky. Působil také jako ateliérový asistent na FAMU, v poslední době tvoří i pro rozhlas a působí na hudební scéně. S HaDivadlem poprvé spolupracoval v roce 2020 na původních textech Naši a Vnímání.   

Antonín Šilar
Scénograf a výtvarník, působící na studiových i národních scénách, zároveň také v audiovizi. Jeho pravidelnými spolutvůrkyněmi jsou Kamila Polívková (tvorba ve Studiu Hrdinů, v HaDivadle při inscenacích Macocha, Prezidentky, Zeď) nebo Petra Tejnorová (projekty založené na metodě live cinema – Nevina, Putinovi agenti), na projektech se setkává také s Ivanem Burajem či Štěpánem Páclem. V roce 2016 měl premiéru oceněný autorský film Menandros a Thaïs, který napsal a režíroval společně se spisovatelem a překladatelem z antických jazyků Ondřejem Cikánem; jejich novou spoluprací je letošní autorská inscenace Gorgó v Divadle X10. Podílel se také na zahraničních projektech mj. na vídeňské scéně či ve Finsku a vystavoval např. na Pražském Quadriennale.

Michal Cáb
Zvukový tvůrce, performer. Vystudoval Akademii výtvarných umění, v ateliéru Intermédia III, studoval také na Centru audiovizuálních studií FAMU a Teologické fakultě v Českých Budějovicích. Vystavoval při mnoha příležitostech s instalačními i zvukovými projekty, v ČR i Berlíně, skupinově v Miláně nebo ve francouzském Annecy. Jeho fokus, uplatňovaný i při spolupráci s divadlem a scénickými projekty, stojí na noisové improvizaci, programování syntetizátorů a jiných audiovizuálních kombinacích většinou v originálním řešení (např. umělá inteligence). Dosud se podílel na inscenacích v pražské MeetFactory, Na zábradlí, Alfrédu ve dvoře, v galeriích Školská či bratislavské A4, spolupracoval s Jiřím Adámkem/Austerlitzem (100 nejkrásnějších českých básní v Divadle Komedie), Peterem Gondou (Šest příběhů o vzniku a zániku, OK Carbon), Annou Klimešovou (Die Reise pro platformu Terén) i Ivanem Burajem (Kosmos, Nová scéna Národního divadla).

www.hadivadlo.cz

HaDivadlo – Humanismus HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022 HaDivadlo – Humanismus 2022

Připravujeme